Just (w)right ..

För ett tag sedan hade jag ett samtal med en nära vän .. Låt oss kalla henne K.
Det blev ett väldigt djupt samtal om livet och vart vi står idag. Vi har gått igenom samma saker i livet, kanske på olika plan, men i slutändan har vi suttit i samma båt.

Det här samtalet började med att det handlade om ensamhet.. Visst, jag och mina vänner är fortfarande unga och har hela livet framför oss. Men man kan inte låta bli att ställa sig själv fråga.. Varför inte jag? eller kanske Varför just jag?

K var rätt ledsen när vi pratade och kände sig väldigt ensam. Och jag kan bara inte förstår varför? Hon är en av dom finaste människorna jag känner och hon har allt man kan önska hos en vän / flickvän ..
Men så är det väl med oss alla? Alla har vi våra skitdagar. Men innerstinne vet vi att det handlar om att vi är för bra för dom.

K: Du är den bästa av dom bästa ! Utan dig vore inte livet ens 1 / 100 av vad det är idag. Föralltid ! ♥

Jag har precis sett klart på filmen Just wright.
En typisk amerikansk kärleksfilm. But I can´t help it.. Jag älskar den typen av filmer.
Och denna filmen tog mitt hjärta emot med öppna armar. Och jag tror jag vet varför..
Budskapet i filmen hade för en gångs skull betydelse i en klassisk hollywood rulle..

Det finns någon därute för oss alla. Oavsett hårfärg, hudfärg, vikt, längd eller kön.. U name it.
Alla vet väl hur det känns att vara i hjärtesorg.. Det kan jag öppet säga att jag vet och det är inget att sticka under stolen med.
Både jag och K har varit i denna sits .. gång på gång.
Vad är det för fel på mig?, den tanken har nog många tänkt när dom varit i den sitsen. Men det finns inga fel hos någon. Det handlar bara om att acceptera varandra för den man är. Och den som inte kan finna sig i det och krossar ditt hjärta .. tja .. It´s his/her lost.

Ibland önskar jag att jag kunde få/finna svar på allt .. Dock hade ju all spänning i livet försvunnit men ibland hade det bara varit så skönt att få veta hur den andra tänker och känner.
Om man får allt serverat på ett silverfat.. Varför inte tacka och ta emot? Vad är det värsta som kan hända? Att det sista på silverfatet tar slut.. Ja isåfall finns det ju en mening med det med.
Men i nuet .. Tacka och ta emot. Det hade jag gjort.

Gud, den filmen drog verkligen upp saker och känslor inom mig.. I´m out of words.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: