Första helgen i Notodden. (06/09/2010)

Söndagkväll/natt.
En helg har nu passerat och det va väl inte mycket att hänga i granen direkt.. Fast det är ju gaaanska stor skillnad på Notodden och Göteborg, så jag förväntade mig inget alls.
I fredags blev det förhäng hos mig för att sedan gå till 38an, en av de tre klubbarna som finns här. Inget folk till en början men sedan blev vi ett stort gäng från jobbet :) härligt. Spotify styrde musiken så vi gick fritt fram och bytte. GILLA!!
Fast hade man varit hemma så hade det bara varit bra musik.. den som väntar på något gott..
I Norge är det ju 20-årsgräns på att handla sprit. Detta gäller även på krogen, så på 38an gick vakten runt och satte ett band på alla över 20 så man fick köpa annat än öl & cider.
Wtf? Norge är då ett annorlunda land..
I går va jag sjuuukt seg.. Blev en promenad ute i det härliga vädret och tog det lugnt in i det sista. På kvälsstippen gick vi över till några från jobbet och chilla där en stund.
Vidare till Carbiden, ett ölhak typ, för en öl och häng med fler från jobbet. :)
Händer inte mycket i den här stan som sagt.. Kvällen igår slutade tidigt med film, chips & cola :)
På söndagar lägger ju hela Norge av.. Så idag har jag varit duktig och tvättat och sedan bara hängt med folket :)
Ångesten kommer av och till. Ena dagen vill jag bara hem, andra dagen är det soft. Jag får väl helt enkelt bara vänja mig..
Har en otrolig hemlängtan! Vill hem till min säng, mitt hem, mina vänner, mitt söndagsmysoch god mat.. Men jag måste nog inse att där hemma finns inget för mig i dagsläget.
Jag behöver göra det här.. Inte sant?
Over and out.
Postat av: alexandra - VADFANSKAJAGHETA.SE

Kikar in och önskar dig god natt och sov gott :)

2010-09-13, 01:44:58 - URL: http://vadfanskajagheta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: