Ord efter ord blir till mening efter mening.

Nu har vi stigit in i oktober månad.. och det har gått med stormsteg. Det känns som att det var en månad sen det va strålande sommar och vi va både i Halmstad och på Öland.
Ooh, vilken underbar sommar jag haft! Borde kanske skriva ett inlägg om det .. :)
Denna månaden har i flera år varit något av en jobbig månad för mig .. Så räkna med en sjujäkla massa inlägg där jag bara skriver för att skriva av mig.
Har haft en del inom mig de senaste månaderna som tynger mig än idag men som vanligt håller jag det inom mig och sätter på leendet.
Det känns som att jag på något sätt fastnat i ett hamsterhjul som bara rullar på utan att chansen för att stanna upp finns.

Varför tar man inte bara för sig av det goda i livet och är tacksam för det man har? Har du en bra vän som står dig nära.. Varför skjuter man bort personen istället för att vara tacksam för att man har den personen i sitt i liv?
Om det händer dig något bra.. Varför tänker man "nu kommer något gå åt h*lvete"?
Man ska ta för sig av de goda ting som händer en i livet för man vet aldrig när det tar slut. Alla borde leva efter mottot: "Du vet aldrig vilken dag som blir din sista".
Inte vill man väl ha levt livet och i slutet tänka, "varför gjorde jag inte det när jag hade chansen?!".
Man vet aldrig när man får chansen igen.
Man kan säkert komma på 100 olika bortförklaringar för saker som händer/kunde hänt.. Men varför inte gå hand i hand med livet och bara njuta av det goda så läge det varar?
Jag har under det senaste året varit väldigt duktig på just det här med bortförklaringa just på grund av rädsla. Men vad har man egentligen att vara rädd för ? Ingenting!
Det finns mycket jag saknar i livet men nu ska jag börja ta för mig av livet och leva i nuet, för man vet som sagt aldrig när det tar slut. Jag vill inte sitta på ett äldreboende när jag är 80 och ångra saker i livet. Jag ska vara nöjd och glad över ALLT jag gjort.
Det borde du också göra ...

Next up: jobbet! :)
Postat av: Anonym

va bra gå hand i hand med livet..

2010-10-27, 13:32:33 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: